Dieta niskoweglowodanowa Większość ludzi, gdy zaczyna

Źródło – www.ksiegarniakobiet.pl

Jeśli chcesz schudnąć, powinieneś zacząć unikać cukru i skrobi (zawartej np. w chlebie). Od przynajmniej 150 lat nieskończenie wiele diet odchudzających opierało się na jedzeniu mniejszej ilości węglowodanów. Wiele dziesiątek nowoczesnych badań wykazuje również, że niskowęglowodanowa dieta jest najskuteczniejszym sposobem, aby schudnąć. Większość ludzi, gdy zaczyna się odchudzać, po prostu mniej je, dlatego zawsze odczuwa głód.

Dieta niskoweglowodanowa diety dla masochistów
Źródło – urodaizdrowie.pl

Pamiętajmy jednak, że nie jest to dobre rozwiązanie. Są to bowiem diety dla masochistów. Tak naprawdę, prędzej czy później, każdy normalny człowiek podda się i zacznie jeść, stąd też pojawia się niezwykle popularny efekt „jo-jo”. Pamiętajmy też, że główną zaletą diet o niskiej zawartości węglowodanów jest to, że powodują ograniczenie uczucie głodu. Nawet bez liczenia kalorii, większość osób z nadwagą, je znacznie mniej, pozostając na diecie niskowęglowodanowej. Cukier i skrobia może bowiem zwiększyć u nas uczucie głodu, więc unikając ich możemy zmniejszyć wyraźnie swój apetyt. Jeśli Twoje ciało chce dostarczać odpowiednią ilość kalorii każdego dnia, nie musisz się już przejmować liczeniem kalorii.

Tak więc, dostarczamy kalorii, ale nie musimy ich wtedy liczyć. Przeprowadzone w 2012 roku badania wykazały również, że osoby pozostające na diecie niskowęglowodanowej spalają o 300 kalorii więcej każdego dnia – podczas odpoczynku. Taka liczba kalorii odpowiada zazwyczaj godzinie aktywności fizycznie o umiarkowanej intensywności. Wyobraź sobie teraz, że dzięki takiej diecie bez żadnego wysiłku spalasz aż 300 kalorii każdego dnia. Pamiętajmy więc, że dieta niskowęglowodanowa zmniejsza nasz głód i ułatwia spożywanie mniejszej ilości jedzenia. A może nawet przyczynić się do zwiększenia ilości spalanego tłuszczu w czasie odpoczynku. Kolejne badania pokazują, że taka dieta poprawia wyraźnie nasze wskaźniki zdrowotne.

napisane przez: